22.2.11

Neden kumar oynuyoruz?


Çok ciddi bir uyku düzeni problemim var. Bana göre gayet mantıklı gelen bir saatte girdim yatağa. Saat bir sularında düzgün bir saatte uyuyacak olmanın verdiği o rahatlık hissiyle dalmışım uykuya. Sonra durup dururken saat beşte uyandım. Sanki kusursuz bir uyku çekmişim gibi. Bende açtım karşıma boş bir sayfa, bir şeyler gelsin de yazayım diye beklerken buldum kendimi. Çok fazla düşünüyorum. Aklımdan yüzlerce şey geçiyor ama hangisini dile getirmek istediğimi seçemiyorum. Neyse çok uzatmadan şuan herhangi bir tanesini seçiyorum.

Kumar geldi aklıma mesela… İnsanın hayatını bir kumar oyunu olarak görmesi sizce bir hata mı? Ben hep öyle gördüm. Tabi ki o kadar basite indirgenmiş bir şekilde değil belki ama temelde düşünce hep aynı geldi. Aslında hayat değil de, insan ilişkileri diyeyim, daha mantıklı bir seçim olur. Bir dostluk olsun, sevgili olsun, hep ilişki konusunda aynı düşünür insan. Temelinde sağlam taşlar olan bir ilişki. Küçük bahislerle girersin oyuna, mantıklı ve doğru tercihlerle elindeki chipleri arttırırsın.

Bir insanın kumar oynarken sahip olması gereken tek önemli özellik nerde bırakması gerektiğini bilmesidir. Kazanıyorken masadan kalktığın anda tadından yenmez o keyif. Aklın bir köşesinde devam edeyim de daha çok kazanayım her zaman olacaktır ama o da kaçınılmaz. Neyse şuna gelmeye çalışıyorum(doğru düzgün konudan konuya bile geçemiyorum şuan), ne kadar doğru seçimleri yapsa da insan sinir bozucu bir şekilde kasa her zaman kazanır. Kumarı anlamaya çalışmak için çok uğraşmamak lazım. Her zaman kasanın kazanma oranının senden yüksek olduğunu bilip ona göre olasılık hesapları yapman lazım.

İnsanların yeni bir ilişkiye başlama sebepleri kumarhaneye gitme sebepleriyle aynıdır aslında. Piyangonun vurması için. Ama sonucunda beş parasız, bir barda oturmuş yalnız başına, kendine ağlarken bulur kendini. Büyük soruyu patlatıyorum şimdi. Kasanın her zaman kazanacağını biliyorsak neden kumar oynuyoruz?

Kötümser bir bakış açısı olarak göründüğünü biliyorum ama zamanında kendimi kasaya karşı her şeyi kaybetmiş bir şekilde bulduğum için bu kadar rahat konuşuyorum. Şuan mı? Mantıklı ve doğru adımlarla girdiğim her oyunu kazanma zamanındayım. Elim iyi kasaya karşı kaybetme oranımı artık iyice minimalize ettim. Hayatımdaki her ilişki, masadan kazanan olarak kalktığımdaki tadı veriyor bana. Çünkü artık şunu biliyorum ki; üzerine bahis oynamaya değecek şeyler var…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder