17.2.11

Biri bunlara dur desin!!!

Çok iyi reklam yapan firmalar var şimdi doğruya doğru. Ama gerçekten reklamcılıkta gidişat hiç iyi görünmüyor. Ekrana “dalga geçiyorlar herhalde” diye ağzım açık baka kaldığım çok fazla reklam var. Yani acaba biz toplum olarak mı gittikçe aptallaşıyoruz da bize bu reklamları uygun görüyorlar anlamadım ki. Ben yeni nesillerin bunları görerek büyümesinden korkuyorum. Onların espri anlayışı ya da zekâ seviyesi bu kadar aşağıda olursa, çok ciddi toplumsal problemlerimiz olacaktır.

Ayrıca bu nasıl bir reklamcılık anlayışıdır ya. Sırf nefret ettiğim için, dalga geçe geçe beynime işliyor müzik. Sabah uyanıp içimden şarkısını mırıldanıyorum falan. Tamam, akılda kalıyor dalga geçtikçe ama bu kesinlikle ürünü alacağım anlamına gelmiyor. Tam tersine markadan soğuyorum.

Şimdi şu reklama bir bakalım. Bu reklamı düşünüp patronuna sunan ve bu fikrin güzel olduğuna inanıp buna para harcayan tek hücreli canlıların hepsini toplayıp bir odaya koyalım, orda böyle fikirler atıp ortaya heyecanlanıp kendi kendilerine gerçekleştirsinler, sevinsinler falan. Hani yaptın hepsini tamam ona da bir şey demiyorum. Bari detone olmayan birine söyletseydin ya…




Bir de buna bakalım. Canım ya… “Acılı şalgamın dramı”. Şu reklamın animasyonunu yapan arkadaşım bak biraz daha çabala, bir iki şey daha öğren sonra adam gibi bir iş yap. Bu nedir açıklar mısınız? Gerçekten hangisi daha kötü; şalgamların kişileştirilmesi mi, korkunç elleri ayakları mı, halay çekmeleri mi, gereksiz diyalog mu yoksa ellerinde tuttukları belge mi? He, bir de o belgeyi tutarken el sallayan şalgam kardeşimiz var…




Bu reklama söyleyecek hiçbir sözüm yok…

2 yorum:

  1. tv seyircisi/hedef kitle-ülke aziz nesince man kafa daha iyi şeyler yapılır evet marka sahipleri şirket prestijini düşünse/sonradan görmelerin hepsi sakıp ağa değil işte

    YanıtlaSil
  2. reklamlar para tuzağıı bence:)

    YanıtlaSil